» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
دانلود مقاله گیاهان دارویی آرمان نامداری 1393/07/11 دسته بندی : کشاورزی 0

تعداد صفحات : 38 صفحه

فرمت فایل : word

این فایل دارای عکس نیز میباشد.



 

گیاهان دارویی
 
مقدمه 
در قرن حاضر تحقیقات گسترده ای بر روی گیاهان دارویی انجام پذیرفته و داروهایی با ماده مؤثر طبیعی افقهای جدیدی را برای جامعه پزشکان و داروسازان پژوهشگر گشوده است. به طوری که در حال حاضر حدود یک سوم داروهای مورد استفاده در جوامع انسانی را داروهایی با منشأ طبیعی و گیاهی تشکیل می دهد و مساعی جهانی صنایع داروسازی بر این متمرکز است که ساخت شیمیایی اقلام مربوطه به دو سوم بقیه داروها نیز تدریجاً منسوخ و به منابع گیاهی متکی گردد. از این رو، صنایع داروسازی و گروههای تحقیقاتی بسیاری از کشورها توجه خود را به کشت و تولید گیاهان دارویی معطوف داشته اند. در این راستا، هر ساله صدها هکتار از زمینهای زراعی کشورهای غربی و آمریکا برای کشت گیاهان دارویی اختصاص می یابد. 
با نظری اجمالی به فرهنگ مصرف داروهای گیاهی در ایران، متوجه میراث گرانقدر شناسایی و مصرف این گیاهان در طب غنی سنتی ایران می شویم. از طرفی فلات وسیع ایران در قسمت های مختلف از اقالیم و محیطهای گوناگون برخوردار است و به همین دلیل فراوانی و تفرق گونه های این گیاهان در پهنه دشتها و کوهساران ایران به پیش از 7500 گونه گیاهی (حدود دو برابر تعداد گونه های هر یک از کشورهای اروپای غربی) می رسد که بخش قابل ملاحظه ای از آنها حاوی ذخایر متابولیتی با ارزشی می باشند. از این رو، به حق می بایست فلور ایران را یکی از منابع داروخیز جهان دانست. ایرانیان باید قدر این گنج بزرگ را دانسته و ارزش آن را بدانند و در راستای تحلیل در رشته های گیاهی و دارویی بهترین و بیشتر استفاده را از این منابع خدادی ببرند و بکوشند تا سرآمد کشورهای پیشرفته در این علم شوند و به تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی پرداخته و کشور را از این نظر اغنا کرده و حتی به صادرات گسترده در این زمینه دست بزنند. به حمد و قوه الهی جهاد کشاورزی راه را برای علاقه مندان و جوانان این سرزمین گشوده باشد که بیشترین بهره و استفاده برده شود. با تحصیل در دانشگاه و کار عملی در مراکز کارآموزی که تکمیل کننده تحصیلات دانشگاهی می باشد کشور آینده روشن تر خواهد داشت. 

 

بخشی از متن : 

چكيده 
براي گذران دوران كارآموزي به اين دليل فروشگاه درمان باگياهان داروئي (كندولوس) انتخاب شدكه درآن فروشگاه گياهان داروئي به صورت فراوري شده و مدرن عرضه مي شود و سرپرست محترم داراي دانش بالايي در رابطه با گياهان داروئي و داروهاي گياهي مي باشند و طبق بررسي كه انجام شد مردم استقبال بسيارزيادي از عرضه اين گونه داروها در اين فروشگاه مي كردند. سرپرست محترم دردوران كارآموزي درباره انواع و اقسام داروهاي فراوري شده، خواص و كاربرد آنها صحبت كردند. نيز طرز برخورد با اقشار مختلف ونوع ويزيت كردن آنها را آموزش دادند. روش مغازه داري و اداره آن را بيان كردند و صادقانه بسياري از تجارب خود را كه درهيچ كتبي نمي توان يافت، آموزش دادند و با توجه به سن بالايي كه دارند و مشغول كار هستند نشان مي دادند كه انسان تا زنده است بايد به كار مفيدي مشغول باشد. در اين دوران در مورد گياه علف ليمو كه خواص و كاربردهاي زيادي در صنايع غذاسازي، صنايع مقوا و كاغذسازي، صنايع آرايشي و بهداشتي، داروسازي و... دارد  مورد بررسي و مطالعه قرار گرفت زيرا  اين گياه در دوران تحصيل تدريس نشده بود.
در دوران كارآموزي اين مطلب مورد تأكيد بود كه در اين رشته هيچ گاه دانش به پايان نمي رسد ولحظه به لحظه بايد مطالعه وبررسي انجام گيرد و هر روز چيز جديدي در اين رشته قابل كشف است از انواع گياه گرفته تاتوليد انواع داروهاي گياهي جديد براي امراض غيرقابل درمان در عصر جديد ونيز بتوان داروهاي گياهي را تا درصد بالايي جايگزين داروهاي شيميايي كه داراي عوارضند كرد. اگر نهاد دانشگاهي بتواند مراكز كارآموزي ايجاد كند يا با محل هاي كارآموزي رابطه نزديك داشته باشد تا كارهاي آموزش داده شده در دوران كارآموزي در راستاي اهداف دانشگاه باشد در اين صورت دوران كارآموزي اثربخش تر و مفيدتر خواهد شد.

 


 
مشخصات محل کار آموزی 
محل کار آموزی فروشگاه کندولوس واقع درخیابان ایرانشهر مقابل بانک ملی ایرانشهر و به مساحت 50 مترمربع که دارای دو ردیف قفسه فلزی به تعداد 5 طبقه و همچنین دو ویترین شيشه ای که هر ویترین دارای دو طبقه می باشد و نیز وسایل مورد نیاز برای ویزیت بیماران و همچنین در پشت مغازه محلی برای تهیه برخی از داروهای گیاهی مخصوص وجود دارد و قفسه کوچکی از کتابهای مربوط به طبابت و شناخت گیاهان دارویی وجود دارد. 
ساعات کار فروشگاه ، صبحها : 9 الی 13 ، عصرها 16 الی 22 می باشد . 
این محل به مدیریت سید حسن میرزرگر (متولد 1314 ، یزد، فرزند سید مرتضی میرزرگر ) دارنده دیپلم طبیعی، فوق دیپلم تربیت معلم مترجم زبان فرانسه مدرک Speciale –I.P.M   از دانشکده مالاریاشناسی و انگل شناسی دانشگاه تهران و گياه شناس، اداره می شود . ايشان در تهران 6 سال در اداره بهداشت محيط مسئول مالاريا شناسي بودند و بعد از آن به علت علاقه به ادبيات وارد آموزش و پرورش شدند و به يزد آمدند و فوق ديپلم گرفتند. مدير مدرسه در مهريز بودند. ديپلم طبيعي دارند در مدرسه عالي پارس زبان فرانسه را فرا گرفتند 30سال در آموزش و پرورش خدمت كرده اند و مديريت بسياري از امور آموزشي را بر عهده  داشتند.   
بعد از بازنشستگی ،به علت علاقه زیاد به گیاهان دارویی به مطالعه تهیه گیاهان دارویی در ایران پرداختند وبعد مغازه را احداث کردند و توانستند نمایندگی محصولات شرکت کندلوس را در یزد بگیرند و 12 سال است که این مغازه  دایر می باشد و به تنهایی مغازه را اداره می¬کنند.
 انواع عرقیجات گیاهی دم کردنیها بعضی از ویتامین ها، انواع شامپوهای گیاهی، کرمها، ژلها، داروهای ضدشوره ، ضد خارش گیاهی و شانه های طبی، خمیر دندانهای طبی بالغ بر 150 نوع دارو در این مغازه عرضه می شود. 
اجناس از شرکت کندلوس و برخی از شرکت های داخلي و خارجی تهیه می شود. 
و بیشترین فروش محصولات گیاهی مربوط به بیماری های عصبی ، معده، سوءهاضمه، کم خوابی ، داروهای کبدی و کلیوی و همچنین انواع شامپوها است. 
مشتریان از تمام طبقات و تمام سنین هستند و به علت داشتن دانش پزشکی بسیاری از بیماران را با توجه به آزمایشات پزشکی برایشان دارو تجویز می کنند. 
 
بررسي گياه علف لیمو 
)EN : Lemon grass FR : Lemon grass ES : Pasto limón ZH : 柠檬草  PT : Erva príncipe CS : citronela JA : レモングラス TH : ตะไคร้ SK : vôňovec citrónový DE : LEMONGRAS HU : citromfû PL : Palczatka cytrynowa FA : علف لیمو  IT : Erba limone HI : लेमन घास (


خرید و دانلود | 200 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط